MENGAPA IKLAN ADSENSE TIDAK MUNCUL DI BLOG

Pelbagai kemungkinan bermain di benak pemikiran apabila iklan adsense yang didaftar dan diluluskan oleh google tidak muncul dan bermain-main di dalam blog.Perasaan bercampur baur mula timbul dan menimbulkan rasa kurang senang dikalangan blogger jika akaun adsense telah disekat atas faktor-faktor tertentu.

iklan tidak muncul,adsense tidak muncul

MENGAPA IKLAN ADSENSE TIDAK MUNCUL DI BLOG


Jika iklan adsense tidak muncul setelah kode yang diberikan diletakkan didalam template blog,sila pastikan setiap kode yang diberi dilihat dengan berhati-hati dan teliti agar tidak ada kode yang tertinggal semasa proses meletakkan kode dilakukan.

Faktor iklan adsense tidak terpapar didalam blog

  1. Permohonan Adsense  pernah ditolak - Jika blog pernah ditolak ini menjadi salah satu faktor mengapa iklan adsense tidak muncul diblog.Masalah ini biasanya diselesaikan oleh adsense dalam tempoh 48 jam dan mungkin memakan masa sehingga seminggu.Disebabkan server sebelum ini pernah menyekat iklan untuk dipaparkan diblog.
  2. Masalah browser - Ini juga antara faktor mengapa iklan tidak terpapar diblog,jadi sebagai jalan penyelesaian anda disarankan agar mengosongkan cache browser dan cookie.Cuba buka blog semula setelah selesai proses tadi.
  3. Kode yang diletakan tidak betul - Antara faktor utama masalah iklan adsense tidak muncul disebabkan kesalahan meletakan kode iklan seperti kode tidak lengkap,kode diletak dalam satu baris dan kode berisi kode tambahan HTML.
  4. JavaScript di browser anda tidak aktif - ketiadaan JavaScript juga antara penyebab mengapa iklan adsense ini tidak terlihat di dalam blog anda.Jadi anda disarankan untuk mengaktifkan kode JavaScript ini.

IKLAN ADSENSE TIDAK MUNCUL DIBLOG

  1. Tidak menerima nombor PIN dari google - maka google adsense tidak akan membenarkan sebarang iklan dipaparkan selagi tidak memasukan nombor pin yang diberi.
  2. Iklan yang dipasang melanggar TOS - iaitu melanggar kebijaksanaan google adsense contoh memasang iklan adsense di blog yang dilarang dan terlarang.
  3. Memasang bingkai pada kode iklan adsense - menambah kode html kedalam kode adsense untuk kelihatan iklan adsense berlainan dengan orang lain.

UNTUK KETAHUI LEBIH LANJUT BOLEH LAWATI KE WEB BANTUAN ADSENSE

1 comment... add one now

Admin Admin 25 August, 2017
Terima kasih info ini.