TEKNIK MUDAH PROMOSI BLOG

Perkara yang seterusnya yang harus difikirkan oleh para blogger selepas selesai menerbitkan konten blog adalah untuk mencari tempat atau platform yang sesuai untuk mempromosikan isi kandungan blog yang telah dibuat.

cara promosi blog,tips promosi blog,promosi blog

Bagi blogger otai atau yang lama pasti mengenali pelbagai tempat untuk promosikan blog antaranya Ping Busuk,Pingler,Babap.Net serta pelbagai lagi laman aggregator percuma dan berbayar yang ditawarkan.Teknik ini juga dianggap berkesan untuk jangka masa pendek untuk mempromosikan blog.

CARA TEKNIK MUDAH MEMPROMOSI BLOG


Selain dari cara PENULISAN SEO FRIENDLY diblog,ini adalah antara teknik mudah bagi blogger baru untuk mempromosi blog anda dan kaedah yang berkesan untuk mendapatkan backlink ke blog anda.
  1. Memasang link ke blog-blog lain didalam konten atau artikel anda
  2. Post artikel atau konten di group Facebook yang berkaitan dengan artikel anda
  3. Blogwalking ke laman atau blog sambil meninggalkan komen atau ulasan

Memasang link ke blog-blog lain didalam artikel

Teknik ini mungkin memerlukan kebenaran dari tuan blog asal,jadi dinasihatkan agar memdapatkan keizinan dari pemilik blog sebelum melakukan teknik ini,tapi biasanya kalau tiada unsur-unsur mencuri atau copy paste dari blog itu tiada masalah.Contohnya seperti ini :-
Blog Shakiddo- Kau Ilhamku 

Post artikel di laman Facebook

teknik post facebook,boost blog facebook

Laman sesawang Facebook adalah salah satu medan yang perlu diberi pehatian kepada para blogger kerana disini mampu memberikan jumlah pengunjung yang agak ramai ke blog.Jika tajuk serta isu yang disampaikan menarik dan pembaca ingin mengikuti kisah sepenuhnya dari blog.

Blogwalking ke blog lain yang popular


Biasanya teknik ini dilihat amat berkesan kerana mampu menarik minat pengunjung dari blog-blog yang memang mempunyai jumlah pelawat yang tinggi untuk singgah ke blog anda.Back link macam ini mampu untuk meningkatkan lagi jumlah pelawat ke blog.

0 comment... add one now